امروز يك شنبه  9 ارديبهشت 1403
پرسش و پاسخ های رایج دوران بارداری

در دوران بارداری چه کارهایی انجام دهیم تا این دوران به خوبی سپری شود؟

از آنجا که این دوران برای هر خانمی می تواند دوران پر از خاطرات خوب و به یاد ماندنی باشد، توصیه میکنم حتی الامکان از محیط های پر استرس دوری کنید، تغذیه مناسب داشته باشید، ویزیت های خود را به موقع انجام دهید به این صورت که تا 32 هفتگی ماهانه یکبار و از 32 تا 36 هفتگی هر دو هفته یکبار و از 36 هفتگی تا پایان بارداری هفته ای یکبار باشد. اگر جزء مادران پرخطر مثل مادران دچار فشار خون بالا و یا دیابت بارداری هستید حتما باید بر روی ویزیت های هفتگی خود مُصِر باشید چون هفته های آخر بارداری در مادران پرخطر حتما تست سلامت جنین یا همان NSTانجام می شود. از ورزش کردن در دوران بارداری هراسی نداشته باشید .
اگر ورزش همراه با موسیقی شاد باشد اثربخشی بهتری دارد. حتما در این دوران بعد از اینکه جنسیت جنین تشخیص داده شد برایش نام مناسب انتخاب کنید و هنگام صحبت کردن با جنین خود نام او را صدا بزنید. جنین از همان ابتدای بارداری صدای مادر و از هفت ماهگی نیز صدای پدر را تشخیص می دهد. به همین دلیل در ماه هفتم حتما از همسر خود بخواهید که لحظاتی با جنین تان صحبت کند چون بعد از تولد، واکنش مثبتی از نوزاد خود خواهید دید.
توصیه می کنم اطلاعات مربوط به این دوران را از افرادی که در این کار خِبره هستند به دست آورید .در کلاس های مربوط به زایمان شرکت کنید.