امروز دوشنبه  10 ارديبهشت 1403
پرسش و پاسخ های رایج پیش از بارداری

برای باردار شدن چه شرایطی را از نظر بُعد روانی، جسمی، جنسی و .... باید در نظر گرفت؟

در ابتدای امر همه خانم های عزیز باید بدانند که شرایط محیطی را جوری فراهم کنند که به دور از هرگونه استرس باشند. از آنجا که استرس مادر تمام بیماری ها است، می تواند روی کیفیت و کمیت اسپرم و تخمک جهت لقاح (به خصوص اسپرم) اثرگذار باشد.
به همه بانوان عزیز پیشنهاد می شود که موسیقی شاد و آرامش بخش را چاشنی زندگی روزمره خود کنند تا حتی الامکان روی کیفیت زندگی روزمره شان اثربخشی مثبتی داشته باشد.

از نظر بُعد جنسی خدمت شما عرض کنم که اگر زن و مردی در سال اول ازدواج خود بدون هیچگونه روش پیشگیری از بارداری با هم رابطه زناشوئی داشته باشند احتمال باردار شدن خانم خیلی بالاست ولی اگر این بارداری در سال اول رخ ندهد ممکن است در سالیان بعد با مشکل مواجه شود . به همین دلیل توصیه بنده به تمام بانوان عزیز این است که روی کیفیت رابطه جنسی خود کار کنند و اگر مشکلی وجود دارد حتما با متخصصین مربوطه در میان بگذارند.
از نظر بُعد جسمی، یک خانم باید چکاب های لازم را انجام دهد. بدلیل اینکه اگر بیماری نهفته ای داشته باشد، سریعا پیگیری کرده و بررسی های لازم را بعمل آورد. چون خیلی از بیماری ها اگر درمان نشوند و خانم به آنها توجهی نداشته باشد می تواند روی روند بارداری یک زن اثر منفی داشته باشند. مثل: کم کاری تیروئید یا دیابت.